Wojciech
Borowski

Group CEO & Managing Director

Group CEO: He has over 25 years of experience in business, marketing, and advertising. One of the leading representatives of the industry. Since 2013, he has been the CEO of McCANN Poland. He has been awarded titles such as “Man of Europe Havas Worldwide” and “Advertising Man of the Year” by Brief magazine. He has been nominated three times for the AdMan of the Year award by Press magazine. Marketing Groups led by him have been awarded the title “Advertising Group of the Year” four times by Media Marketing Polska. From 2012 to 2016, he was the Chairman of the Supervisory Board of the Association for Marketing Communication SAR. In 2021-2022, he serves as the chairman of YPO Gold Poland. He is often invited by the media to comment on new technologies, communication design, business trends, and advertising. Since 2014, he has been an active Mentor in the Mentors4Starters program. Privately, he is passionate about sports, non-fiction books, and travel. Proud husband of Ania and father of Pola, Helena, and Maurycy. In the Borowski household, he holds the position of Sports Director.

Krzysztof
Kawa

Group CFO

Group CFO: Nearly 18 years of experience in business controlling and finance. Since 2013 at McCANN Poland, and since 2016 in the role of CFO, also serving as Vice President of McCANN Poland and Spark Warsaw. He always supports worthy initiatives, ensuring balanced, long-term development. Since 2022, he has been responsible for building a shared services center for companies joining the 45Avenue Group and for entities in the advertising industry that need advisory and back-office expertise in their development journey in areas such as: finance, IT, HR, administration, and legal support.

Agata
Krawczyk

Strategy Director

Od marca 2024 roku odpowiada za strategię w agencji reklamowej McCANN Poland i wszystkich pozostałych agencjach Grupy. Ponad 10-letnie doświadczenie w tworzeniu strategii komunikacyjnych i marketingowych zdobywała pracując m.in. dla Allegro, PepsiCo, Maspexu, Volkswagen Group (SEAT & CUPRA), Disney+, UNIQA, McDonald’s, PKO Banku Polskiego czy PZU. Współautorka kampanii nagradzanych w konkursach Effie, KTR i INNOVATION, jurorka w konkursach branżowych oraz prelegentka. Efektywność to domena jej pracy – przede wszystkim w kontekście tworzenia rozwiązań dla klientów, ale także rozwijania biznesu agencji, co potwierdza wiele wygranych przetargów na jej koncie. Ma również doświadczenie w tworzeniu autorskich narzędzi i metodologii z zakresu strategii komunikacji na poziomie globalnym. Prywatnie: wałbrzyszanka, miłośniczka wszystkiego, co włoskie, mająca ogromną słabość do jamników.

Bartosz
Jeglejewski

Creative Director

W McCANN Poland od marca 2024 roku, a w branży pracuje od ponad 15 lat. Do grona jego klientów należeli między innymi Bank BNP Paribas, Renault, Opel, Orange, Pru, Biedronka, Nationale Nederlanden i Mondelez. Jest zdobywcą ponad 70 nagród w międzynarodowych i krajowych konkursach, takich jak Cannes Lions, Golden Drum, Effie, MIXX Europe, KTR (w tym Charity of the Year), Innovation i MIXX (Best in Show). Pełnił funkcję jurora w konkursach KTR, Kreatura i AdForum PHNX. Jest autorem publikacji dla Media&Marketing Polska, Marketer+ oraz Magazynu Online Marketing. Brał udział jako prelegent w Kongresie for Social Media. Prywatnie określa siebie jako foodie, wielki fan podróży do Azji oraz miłośnik trzymających w napięciu seriali.

Małgorzata
Tereszczenko

Managing Director McCANN XBC Poland

Managing Director McCANN XBC Poland: At McCANN, I focus on leading an integrated team within the group dedicated to Mastercard. McCANN XBC (McCANN ExtraBoldCondensed) is a solution that allows for the integration of international teams and projects carried out on behalf of one of the largest clients of the McCann Worldgroup. The key idea behind the creation of this special unit is bold, tailored to local markets strategic and creative solutions, which are developed thanks to the integrated and focused effort of a global team. Projects that she co-led have won numerous awards and distinctions at industry competitions such as: EFFIE, KTR, Golden Drum, Webby Awards, Cannes Lions, The One Show, NY Festivals. Invited as a lecturer, trainer in MPM Marketing Projects Management organized by SAR. Outside of work, she enjoys the simple pleasures of life, is a fan of traveling and discovering new places. When asked for a fun fact, she replies: “I race go karts and what’s your superpower?”

Natalia
Drobniak

Strategy Group Head

Strateżka-psycholożka. Ponad osiem lat doświadczenia w pracy po stronie agencji. Od 2018r w McCANN gdzie od początku pracuje dla marek L’Oréal Paris, Vichy, Dettol, Coca-Cola. Prowadzi projekty z zakresu strategii komunikacji i marki, w tym często warsztaty z klientami. Wcześniej zdobywała doświadczenie w agencjach digitalowych. Projekty, które prowadzi zobywają nagrody Effie (2016, 2018, 2019, 2020, 2021) oraz miecze KTR. Ukończyła Szkołę Strategii Marki, zapraszana do bycia jurorem w konkursach m.in. Innovation Awards, Young Creatives, oraz do wystąpień na Kongresie Badaczy PRBRiO. Prywatnie pochodzi z Warmii (nie Mazur!), duuużo czyta.

Michał
Sosiński

Creative Group Head

Creative Group Head: He has been working in the industry for 10 years. He started at McCANN in 2014. Since then, he has been continuously learning something new. He has created and continues to create 360 campaigns for brands such as Coca-Cola, KFC, L’Oreal Paris, Vichy, Bank Pekao, MasterCard, Nestle, and many others… Throughout his career, he has won several EFFIE awards for campaign effectiveness, including 2 golds. Upon taking the position of Creative Group Head, he will be responsible for deepening relationships and further creative development for the KFC client.

Paweł
Cholewa

Senior Art Director & Head of Design

Do McCANN Poland dołączył w kwietniu 2024. Swoją przygodę z reklamą rozpoczynał w 2011r. Tworzył kampanie zarówno lokalne jak i regionalne dla takich marek jak: Ikea, Mirinda, Pepsi, Samsung, mBank, McDonald’s, Allegro, Żywiec. Współtworzył globalne strategie komunikacji, dla marek Desperados i Vivo podczas międzynarodowych warsztatów kreatywnych w Nowym Jorku i Düsseldorfie. Kampanie, których był współautorem były nagradzane na konkursach takich jak Eurobest, Golden Drum, KTR, EFFIE. Prywatnie świeżo upieczony tata, kiepski surfer i niszowy muzyk.